Funkcję Rzecznika praw ucznia w szkole pełni pani Małgorzata Rydelek.
Oto jej słowa do Was:
To już trzeci rok mojej kadencji rzecznika w naszej szkole. Możecie liczyć na moją pomoc i dyskrecję! Nie zamykajcie się z Waszymi problemami! Postaram się skutecznie zająć Waszymi sprawami.
Pełnię dyżur w czwartki w godzinach 10.35-10.55 i piątki 10.35 – 10.55 w sali nr 20.
Kontakt e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pytania do Rzecznika można wrzucać do skrzynki, która znajduje się na korytarzu na parterze obok wejścia głównego. Odpowiedzi szukajcie na stronie szkoły.
Biblioteka szkolna czynna:
Poniedziałek 8.00-14.30
Wtorek 8.00-14.30
Środa 8.00-14.30
Czwartek 8.00-12.30
Piątek 9.30 – 12.30
Proszę o zapoznanie się z zasadami korzystania ze zbiorów biblioteki w reżimie sanitarnym, które znajdują się w zakładce BIBLIOTEKA na stronie szkoły.
Zasady pracy biblioteki szkolnej obowiązujące w okresie reżimu sanitarnego COVID-19:
DYŻUR PSYCHOLOGA - GABINET 16B
TELEFON - 55 625 88 95
od 13.05.2024r.
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek | |
MAGDALENA KACZOROWSKA-KRAJ |
7.15-12.45 | 12.15-16.15 |
12.15-15.45 | ||
drugi i czwarty wtorek miesiąca konsultacje po uzgodnieniu terminu 16.15-17.15 |
|||||
DOROTA BROWARCZYK |
7.00-11.30 | 10.30-14.30 | 7.00-12.00 | ||
Od bardzo dawna prowadzona jest systematycznie papierowa Kronika Szkolna.
Dzisiaj, większość dokumentów poddawana jest digitalizacji, więc my również przeniesiemy nasze "starodruki" do przestrzeni cyfrowej.
Zdjęcia wykonane zostały w 2012 roku i czekały na wolny czas i okazję, a ta właśnie nadchodzi, to nasze 75-lecie.
Jeśli zdążymy, to powtórzymy zdjęcia, aby jeszcze lepiej uwiecznić naszą historię.
Zapraszamy do lektury
Od bardzo dawna prowadzona jest systematycznie papierowa Kronika Szkolna.
Dzisiaj, większość dokumentów poddawana jest digitalizacji, więc my również przeniesiemy nasze "starodruki" do przestrzeni cyfrowej.
Zdjęcia wykonane zostały w 2012 roku i czekały na wolny czas i okazję, a ta właśnie nadchodzi, to nasze 75-lecie.
Jeśli zdążymy, to powtórzymy zdjęcia, aby jeszcze lepiej uwiecznić naszą historię.
Zapraszamy do lektury
Od bardzo dawna prowadzona jest systematycznie papierowa Kronika Szkolna.
Dzisiaj, większość dokumentów poddawana jest digitalizacji, więc my również przeniesiemy nasze "starodruki" do przestrzeni cyfrowej.
Zdjęcia wykonane zostały w 2012 roku i czekały na wolny czas i okazję, a ta właśnie nadchodzi, to nasze 75-lecie.
Jeśli zdążymy, to powtórzymy zdjęcia, aby jeszcze lepiej uwiecznić naszą historię.
Zapraszamy do lektury
Możliwości uzyskania wsparcia psychologicznego:
- www.psychologowie-dla-spoleczenstwa.pl - bezpłatna, profesjonalna pomoc psychologiczna w związku z epidemią koronawirusa w Polsce
- 800 702 222 - bezpłatny, całodobowy numer telefonu Itaki. Psychoterapeuci, psychologowie i psychiatrzy udzielają wsparcia w sytuacji kryzysu psychicznego.
- 730 822 320 - pomoc psychologiczna udzielana przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne
- 800-100-102 - Wojska Obrony Terytorialnej uruchamiają punkt bezpłatnej, całodobowej infolinii wsparcia psychologicznego. Wszystkie osoby, które potrzebują wsparcia psychologicznego będą mogły uzyskać profesjonalną pomoc doświadczonych psychologów. Pomoc psychologiczna będzie też dostępna w formie wideo czatu przez SKYPE pod nazwą: „Wsparcie Psychologiczne WOT”
- 116 123 - Kryzysowy Telefon Zaufania - kontakt bezpłatny codziennie od 14.00 do 22.00
- 116 111 -bezpłatny kryzysowy telefon zaufania dla dzieci i młodzieży
- 22 594 91 00 - Antydepresyjny Telefon Forum Przeciw Depresji - środę i czwartek od 17.00 do 19.00 (koszt połączenia jak na numer stacjonarny
wg taryfy Twojego operatora telefonicznego)
Jak organizować pracę w domu:
1. Ustalić plan dnia – na każdy dzień zaplanować konkretne działania.
2. Godzina wstawania powinna być stała. Rutyna w tym zakresie spowoduje przyzwyczajenie organizmu.
3. Poranek powinien być aktywny, tzn. mózg należy pobudzić do działania. Warto zacząć od wykonania kilku czynności – pościelenie łóżka, poranna kąpiel, śniadanie, ewentualnie krótka gimnastyka. Nie należy zajmować się oglądaniem ulubionych seriali, grami komputerowymi, kontaktem w mediach społecznościowych. Od takich przyjemności trudno oderwać się do lekcji.
4. Należy przygotować swoje miejsce do pracy.
- Nie wszyscy dobrze potrafią się skupić w bałaganie na biurku.
- Jeżeli nie jest potrzebny do pracy – wyłącz telewizor, telefon, komputer – lub przynajmniej wycisz powiadomienia.
- Przygotuj niezbędne materiały, książki, zeszyty, zbiory zadań.
- Usuń wszystkie „rozpraszacze”.
5. Należy wyznaczyć godziny nauki – zgodnie z planem przekazanym przez nauczycieli.
6. Nie wolno zapominać o robieniu przerw w nauce. Nie zaszkodzi niewielka przekąska. Należy pić wodę. Warto zastosować ćwiczenia rozciągające, rozluźniające.
7. Stosować zróżnicowane techniki uczenia się.
- Próbować dzielić materiał na mniejsze części. Po każdej części robić powtórki
- Zaczynać od tego co jest dla Ciebie najtrudniejsze. Następnie przejdź do zadań łatwiejszych.
- Należy przeplatać rodzaje aktywności.
- Jeżeli zadanie jest krótkie – zrób je natychmiast.
- Sporządzać notatki w najdogodniejszym dla siebie sposobie – notatki linearne, tabele, mapy mentalne, używaj zakreślaczy lub kolorowych "sklerotek" dla zaznaczania najistotniejszych treści itp.
- „Powtarzaj, powtarzaj, powtarzaj” – to klucz do dobrej pamięci.
8. Pamiętaj o korzystaniu z pomocy – do Twojej dyspozycji masz nauczyciela, rówieśnika – komunikuj się w ustalony sposób.
9. Dbaj o swoją przestrzeń do nauki – ustal z rodziną sposób sygnalizowania, że jest Twój czas uczenia się – zamknięte drzwi, tabliczka na drzwiach, harmonogram na lodówce itp.
10. Wygoda – to odpowiedni strój, odpowiednie oświetlenie, wygodne krzesło, przewietrzone pomieszczenie.
11. Podstawą dobrej nauki jest prawidłowa regeneracja umysłu – pamiętać należy koniecznie o odpowiedniej dawce snu.
Jak motywować i wspierać dzieci do systematycznego uczenia się poza szkołą:
• ważne, aby zapewnić stały rytm np. wyznaczyć ramy czasowe, kiedy córka lub syn ma czas przeznaczyć tylko na naukę; prośba do Państwa o ograniczanie w tym czasie korzystania przez nastolatków z telefonu w celach towarzyskich z uwagi na dodatkowe rozpraszanie się;
• pomocne będzie zrobienie grafiku zajęć szkolnych (widocznego dla dziecka i rodzica) wraz z przerwami na np. domowe obowiązki lub czas wolny celem zapewnienia równowagi pomiędzy obowiązkami i przyjemnościami;
• zachęcanie do codziennej rozmowy z nastolatkiem, co przerabiał na zajęciach celem wzmacniania jego wytrwałości do nauki; ważne, aby takiej rozmowie towarzyszyła atmosfera zaciekawienia rodzica tym, co mówi córka lub syn; unikając krytyki i oceniania;
• docenianie za wytrwałość, gotowość pokonywania trudności poprzez uśmiech, pochwalenie;
• w razie wątpliwości nastolatka lub niechęci do nauki omawianie praktycznego zastosowania wiedzy i umiejętności szkolnych w życiu codziennym. Proszę pamiętać, że zachowanie stałego rytmu nauki pozwoli naszym nastolatkom na płynny powrót do regularnego chodzenia do szkoły. Aktualna sytuacja jest wyjątkowa, dlatego Państwa dzieci będą różnie reagować. Warto rozmawiać o tym jakie towarzyszą im myśli, odczucia celem wysłuchania bez oceniania – możliwość „wygadania się” często obniża niepokój emocjonalny.
W razie utrzymującego się niepokoju można skorzystać z prezentacji SWPS: „Stres okiełznany – jak działa na nas stres i jak sobie z nim radzić” dr A. Mościcka -Teske https://www.youtube.com/watch?v=njcl-2T9Qhg
psycholog Natasza Wojtaszek